Siis meikäläinen. Täällä alkaa olla semmoiset tunnelmat kuin kunnon lampolassa ainakin. Olen miehen kanssa kierrellyt ostelemassa lampaan villoja ja sitä täällä on sitten peseskelty ja karstattu käsin lepereiksi ja sitten aah, kehrätty langaksi. Mies ei millään meinaa pitää näppejä erossa minun ihanasta venäläisestä kehruukoneesta, kyllä ne venäläiset osaa. Rukki on vielä keskeneräinen puuttuu lyhty ja rulla, niin pääsis sitten sillä surruutteleen, mutta pitää nyt tyytyä tuohon ihmevekottimeen. Sain muuten halvalla sen aparaatin ei maksanut kuin 10 senttiä mutta kun ei ollut sitä annoin 20 senttiä, olisin maksanut siitä enemmänkin mutta ei kelvannut, venäjällä on semmoinen tapa ettei ihan ilmaiseksi voi antaa pitää jotain maksaa. On se kiva kun ei kaikki ole aina käsiojossa rahaa ruinaamassa vaan ihan hyväähyvyyttään auttavat toisia. Nyt pitäis jostain tosiaankin saada ne puuttuvat rukin osat ja sitten olis vielä haaveissa semmonen ku karstamylly, meinaa tuo oikeankäden olkapää tykätä huonoa tuosta käsinkarstaamisesta.

Olen ravannut siellä kuntoutustutkimuksissa ja vielä ois monta reissua, seuraavaksi pitää käydä reumalääkärillä kun on nuo käsien rystysenvälit aina turvoksissa ku ois jotain vettä niissä. Onhan noita reumakokeita otettu jo jonkin aikaa ja aina ovat olleet siinä rajoilla. No saa ny nähä mitä se on, kai ne viisaammat osaa sanoa.

Nyt sitten se tärkein eli ensimmäinen kehruu tuotokseni ois tässä ja itse myös olen sen värjäillyt reaktiiviväreillä. Ihan kiva tuli vaikka itse sanonkin,

                   1444180.jpg

Kokeilin sitä värttinällä kehruutakin kun mies semmoisen teki mutta tulin melkestä heti siihen tulokseen että se ei sovi minun käsilleni eikä selälle. Sain minä silläkin nöttösen kerrattua lankaa tehtyä mutta kyllä se hankalaa oli.